HAVAALANI

İstanbul-Çayırova arasındaki OSB’ler dışında kalan sanayi kuruluşlarına, bulundukları yerlerden başka yerlere taşınmaları mecburiyeti getiriliyor.  Bu kuruluşlar kendilerine yeni yerler aramak zorundalar. Gidebilecekleri yer tabii ki Anadolu.

Anadolu’ya gelmek isteyen veya gelmek zorunda olan firmaların yer tercihi konusundaki kriterlerinin içinde hava ulaşımı ve  gümrük çok önemli.

Zafer Cazibe Merkezi olarak kabul edilen Uşak, Afyon ve Kütahya’nın yatırımcı akınına uğraması isteniyorsa hava alanımızı geliştirmek zorundayız.

Kabul etmek gerekir ki, Türkiye’nin ekonomik başkenti İstanbul. Zafer Cazibe Merkezi illerinden İstanbul’a olan uzaklıklara bakarsak, Kütahya’dan 360 km Afyonkarahisar’dan 460 km Uşak’tan 500 km uzak. Artık bu mesafelerde kara yolu ulaşımı düşünülemez. Tabii ki sadece İstanbul’a değil, Zafer Hava Alanı bölgeyi tüm dünyaya bağlayacak.

Sadece Marmara bölgesinden gelecek yatırımcı değil, aynı zamanda Avrupa’dan gelecek yatırımcı için de Zafer Cazibe Merkezi’nin akla gelmesi için, hava ulaşımı olmazsa olmaz mecburiyet.  Avrupa neden Türkiye’yi tercih edecek? Açıklamaya çalışalım.  Avrupa’da ekonomi kötü biliniyor aslında, Avrupa’nın en gelişmiş ilk 7-8 ülkesine bakarsanız çok paraları var,  lakin paranın % 80 kadarı 60 yaş üstü insanlarda. Bunların çocukları babalarının işlerini sürdürmeyi değil, alıştırıldıkları bohem hayatı sürdürmeyi tercih ediyorlar, bu nedenle babalarının işlerinde çalışmıyorlar. Zenginler, paraları ve teknolojileri kendi ülkelerinde kullanamadıkları için Avrupa dışında adres arıyorlar. Önce Çin fırsatını değerlendirdiler ama çok sebeplerden dolayı memnun olmadılar ve Çin’den ayrılmaya başladılar. Şimdi yeni adresler arıyorlar. Akıllarına ilk gelen ülke Türkiye. Son yıllarda yağmur gibi akan yabancı sermayenin gelişi bundandır. Şimdi bu yabancı sermayenin Zafer Cazibe Merkezi’ni tercih etmeleri için aktif hava alanı çok önemlidir, tabii ki sadece hava alanı yetmez, yabancı yatırımcının gelmesini sağlamak için Zafer Kalkınma Ajansı’nın yoğun tanıtım çalışması yapması gerekmektedir.

16 Aralık 2012 Pazar günü, THY Yönetim kurulu ve  İcra Kurulu Başkanı Sayın Hamdi Topçu ile Başkan vekili Sayın Prof. Dr. Cemal Şanlı bölgemize geldi. Doluluk olarak % 60 sınırının aşılmasının iyi bir işaret olduğunu, ama haftada dört gün tek sefer ile bölge ihtiyacının karşılanamayacağını, mevcut uçuşların tam kapasiteye ulaşması halinde haftanın her günü sabah akşam iki uçak ile sefer yapılacağını, 16 Ocak 2013 itibari ile uçuşlara başlayacak Pegasus ile birlikte diğer hava yollarının da Zafer Hava Limanı’na hat açabileceklerini  ifade ettiler.

Zafer Cazibe Merkezi’nde bulunan dinamikler, ortaklaşa gayretleri ile mevcut THY uçuşlarının tam kapasiteye ulaşmasını, devamında her gün sadece THY olarak iki uçak hedefinin yakalanmasını, özel hava yollarının özendirilmesini, bu sayede bölgenin cazibesinin artırılmasını, Zafer Kalkınma Ajansı’nın da harekete geçirilerek, gündemindeki Zafer Cazibe Merkezi projesinin ve bölgenin gerek yurt içinde gerekse yurt dışında tanıtılmasını, ivedilikle hayata geçirilmesini, asli görevlerimiz arasında kabul etmeliyiz.

Samsun Hava Alanı, Samsun, Sinop, Ordu illerine hizmet veriyor, THY, Pegasus, Sun Express, Onur hava yolları her gün karşılıklı 11 sefer yapıyor. Umarım yakın gelecekte Zafer Cazibe Merkezi de bu sayıda uçak  seferlerine kavuşur, tabii bölge dinamiklerinin gayretleri ile…

Nafi Güral
23 Aralık 2012